x
המועדפים שלי


חדרי אירוח מרכז ירח
מגדל שמס
החל מ-
700
אחוזת יפה נוף
שזור - מושב

המסעדות הטבעוניות שאתם חייבים להכיר

צוות צימר, עדכון אחרון: 13/10/2022

המסעדות הטבעוניות שאתם חייבים להכיר

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

נכון לשנת 2017, חיים בישראל כ-300 אלף טבעונים, שכחלק מאורח חייהם נמנעים מאכילת בשר, חלב וביצים" ומכל מזון אחר שמקורו בחי. הטבעונים ניזונים מירקות, פירות, דגנים, קטניות ותחליפים לבשר, לביצים ולמוצרי חלב, מתוך סיבות מוסריות, בריאותיות או אקולוגיות. ניתן לומר שהטבעונות הפכה לטרנד של ממש בעולם כולו וגם כאן בישראל, עד כדי כך שמסעדות רבות החלו להציע אופציות למנות טבעוניות, כדי לתת מענה לכולם. במאמר זה נסקור כמה מהמסעדות ה-Vegan friendly (ידידותיות לטבעוניים) המומלצות ביותר בארץ.

אמירים – גן עדן קולינרי לטבעונים

לדבר על אוכל טבעוני בלי להזכיר את המושב אמירים שבגליל העליון, זה כמו לדבר על פריז בלי להזכיר את מגדל אייפל. ביישוב שבו כל התושבים הם צמחונים או טבעוניים, זה אך טבעי למצוא מספר מסעדות שמגישות מנות טבעוניות מצוינות. אחת מהן היא "אל גליל", מסעדה צמחונית וטבעונית שנפתחה בשנת 2017 על ידי אליאן אשכר, בת הכפר ראמה. המסעדה האינטימית והמיוחדת מגישה עלי גפן, עלי כרוב ממולאים, פלפל ממולא, מקלובה, סלטים, מרקים וקינוחים טבעוניים. אנחנו בטוחים שלא יהיה לכם קשה למצוא צימר באמירים, יש שם מבחר גדול ואיכותי במיוחד.

פיצות טבעוניות בגליל העליון

אם אתם כבר נמצאים בצימר בגליל העליון, לא כדאי לכם לפספס את המנות הטבעוניות המצוינות של פיצה נירו – פיצרייה ביתית ואיכותית במעיין ברוך, שמציעה תפריט מגוון ועשיר, גם לטבעונים. לצד הפיצה הטבעונית, שהיא גולת הכותרת הטבעונית של המקום, תוכלו ליהנות גם מפסטות שמתובלות ברטבים מותאמים וממגוון סלטים בריאים ומזינים, שבהחלט מצליחים להשכיח את קיומו של הבשר.

אוכל מזרח תיכוני אותנטי וטבעוני בחיפה

טבעונים וכמהים לאוכל מזרח תיכוני אמיתי? אנחנו בטוחים שב"אום כולתום" תמצאו את מה שאתם מחפשים. במסעדת השף שנמצאת במרכז הכרמל שבחיפה, משתמשים רק בחומרי גלם טבעיים וטריים ותוכלו למצוא שם רשימה ארוכה מאוד של מאכלים שמתאימים לטבעונים. בין המנות תוכלו לטעום מהפול של סבא, סוגים שונים של ממרחי חומוס, חומוס "בשר" עם שבבי סויה, פיצה אנטיפסטי, לחמאג'ון ללא בשר וסלטים שונים וטעימים.

אוכל אסייתי טבעוני ביפו

חובבי המזון האסייתי שביניכם, ישמחו לשמוע על מסעדה מקסימה בשם ג'אסיה, הממוקמת ביפו העתיקה. בתפריט המותאם לקהל הטבעוני תוכלו למצוא מרקים אסייתיים, מנות ראשונות כמו סלטים, ספרינג רול ואדממה, מנות מוקפצות כמו פאד תאי, פאד שאולין ונודלס סאטה שמוגשות עם טופו, עיקריות שכוללות קארי מאסמן וקדירת טופו וגם סוגים רבים ומגוונים של סושי (עם טופו או בלי טופו).

קינוחים טבעוניים ובריאים בתל אביב

אם אתם כבר באזור, לא תקפצו לתל-אביב לקינוח? אוהבי המתוק שביניכם (וגם המלוח), חייבים להכיר את ברטון קרפרי מקומי – דוכן קרפים בו כל הקרפים הם מקמח כוסמין וללא גלוטן, שזה כבר בונוס בריא במיוחד. בין המנות המלוחות תוכלו למצוא את הקרפ הטבעוני הקלאסי שמוגש עם גבינה טבעונית, עגבנייה, בצל סגול, תרד, זיתים, כוסברה, שום ורוקט ואת קרפ הארטישוק שמוגש עם גבינה טבעונית, עגבניות מיובשות, בצל ירוק, פלפל שחור, שום ורוקט. בין הקרפים המתוקים, מוגשים בברטון קרפ קרם ערמונים, קרפ צ'אבי האבי עם חמאת בוטנים, שוקולד ושברי בייגלה, קרפ עם טחינה, סילאן ושקדים ועוד. הגעתם במיוחד לאזור ואין לכם איפה לישון? חפשו צימרים בתל אביב יפו.

אלה רק חלק מהמסעדות שמגישות מנות טבעוניות, ולמעשה היום כמעט כל הרשתות הגדולות מסמנות בתפריט שלהן איזו מנה טבעונית ואיזו צמחונית, כך שכל אחד יכול למצוא את מה שהוא אוהב ולצאת שבע כמעט מכל מסעדה, על אף המגבלות הקולינריות.

 

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות