x
המועדפים שלי


צימר טוב באהבה
תל תאומים
אחוזת יפה נוף
שזור - מושב

עשה ואל תעשה בצימר

צוות צימר, עדכון אחרון: 18/10/2022

עשה ואל תעשה בצימר

קרדיט לתצלום: Thinkstock.com

כולנו "ילדים גדולים" ואף אחד לא צריך שיאמרו לו איך להתנהג במהלך החופשה. יחד עם זאת, יש מספר כללי התנהגות שמדי פעם נוטים להישכח...

הצימרים המוניטין של הנופש הישראלי ידוע בכל רחבי העולם ולמרבה הצער, לא מדובר במוניטין חיובי במיוחד: גניבת מגבות מבתי מלון הפכה כבר מזמן לקלישאה חבוטה וגניבה של ברזים הפכה זה מכבר לבדיחה עצובה. מאחר שמאחורי תעשיית הצימרים המקומית עומדת לרוב משפחה קטנה שבסך הכול מנסה להתפרנס, אין לנו ספק ולו הקל שבקלים שכולכם מעוניינים לתמוך בה ולא לפגוע במארחים שלכם (וגם לא צריך להעלים ציוד או לגרום נזק בזדון כדי לעשות זאת).

אז כדי שהחופשה הבאה שלכם לא תסתיים בעוגמת נפש לאף אחד מהצדדים, כתבנו עבורכם מדריך קצר הכולל מספר הנחיות פשוטות. ההנחיות יסייעו לכם לשמור על קשר טוב עם המארחים שלכם כדי שהם ישמחו לארח אתכם גם בחופשה הבאה.

ההתחכמויות לסל וחסל

"חלק מהחוקים אפשר לכופף, אחרים אפשר לשבור", מסביר מורפיוס בסרט "המטריקס" ולצערנו נופשים רבים מגיעים לצימר עם הגישה המפורסמת הזו. אך מה שעובד מצוין בעולם של המטריקס, הרבה פחות מתאים לתעשיית הצימרים. כללי ההתנהגות של הצימרים השונים נועדו בראש ובראשונה לשמור על בטיחותכם. בנוסף הם נועדו למנוע הפרעה לחופשה של הנופשים האחרים במתחם. לכן מומלץ לקחת את הכללים וההנחיות כפשוטם ולא לנסות לעקם או לשבור את החוקים.

  • ביקשו מכם לא להשמיע מוזיקה רועשת בחדרים? אין סיבה שתפעילו את המערכת ברכב שלכם בעוצמה גבוהה.
  • מבלים בצימר ללא עישון? אל תעשנו עם היד מחוץ לחלון.
  • חל איסור להכניס בעלי חיים לצימר? אל תשחררו את הכלב בגינה ותביעו פליאה או חוסר אונים כשהוא בכל זאת מחליט לרוץ פנימה.
  • אירוח של אנשים נוספים כרוך בתשלום? אל תנסו "להגניב" אותם מתחת לרדאר של בעל הצימר.

כבדו את הזמן של המארחים שלכם

לפני ההגעה לצימר בררו מהן שעות הקבלה ועד איזו שעה עליכם לפנות את הצימר והקפידו לעמוד בלוחות הזמנים שנמסרו לכם. ההיגיון בנושא זה פשוט מאוד - בדיוק כפי שתרצו שיכבדו את הזמן שלכם, כך גם בעל הצימר ישמח שתכבדו את הזמן שלו: פינוי מאוחר של הצימר יקשה על הבעלים להכין את החדר לאורחים הבאים והגעה מאוחרת לצימר תגרום לבזבוז הזמן של הבעלים שימתין לכם בשעה שקבעתם מולו.

  • תקועים בפקקים בדרך לצימר וצפויים להגיע באיחור? התקשרו מוקדם ככל האפשר כדי להתריע על האיחור הצפוי. כך תוכלו להתחיל את החופשה ברגל ימין וברוח טובה.  
  • הטיול מתארך ואתם שמים לב שלא תצליחו להגיע בזמן כדי לפנות את הצימר? ידעו את הבעלים והתנצלו על העיכוב.

שברת? לא בהכרח גם שילמת

הציוד והריהוט שבצימר נמצאים בשימוש אינטנסיבי ולכן צפויים לסבול מתקלות וקלקולים. בעלי הצימרים מודעים לכך היטב ומסוגלים להתמודד בקלות עם מגוון רחב של בעיות. לכן מומלץ בכל מקרה של קלקול או תקלה, שלא לנסות להסתיר או להצניע את הבעיות. תחת זאת כדאי ליידע בהקדם את בעל הצימר ולהזמין אותו לבחון את הבעיה.

  • החלון נשבר, מעקה המיטה התעקם והמקרר שבק חיים? קחו בחשבון שכל עוד לא גרמתם נזק בזדון, לא תחויבו לשלם על הנזק.
  • זכרו שבעלי הצימר יודו לכם אם תעדכנו אותם בנוגע לנזקים, במקום שיגלו אותם רק לאחר שתפנו את החדר.

לגנוב מגבות זה כל כך 2012

זה לא שאנחנו מעודדים "העלמת" מגבות מבתי מלון, אבל חשוב לנו להזכיר לכם יש הבדל משמעותי בין מלון ענק לבין צימר של משפחה גלילית. לכן הקפידו להשתמש רק במה שאתם צריכים ואת התיונים, המגבות והתמרוקים, השאירו לאורחים הבאים.

  • התאהבתם מעל הראש בסבון/חטיף/נר ריחני שסופק לכם? בדקו מול בעל הצימר היכן ניתן להשיג אותו. יתכן מאוד שתזכו במתנה נחמדה לפני שתחזרו הביתה או לכל הפחות במידע הדרוש לכם.

וחסכת לרעך כמוך

נופשים רבים נוהגים להקל ראש בהוצאות התפעול של הצימר ולא מקדישים מחשבה למשל להוצאות החשמל הגבוהות. לכן בדיוק כפי שאתם לא נוהגים להשאיר את המזגן דולק 24 שעות ביממה בבית שלכם, כך גם אין סיבה שתשאירו את המזגן דולק בצאתכם מהצימר.

  • מעוניינים לחזור מהטיול לצימר קריר? הקדישו כמה דקות לתכנות המזגן, על מנת שיתחיל לקרר את החדר קצת לפני שתחזרו מהטיול.
  • מפחדים שלא יהיו לכם מים חמים בסוף היום? הפעילו את שעון השבת או בקשו מבעל הצימר להדליק עבורכם את הבוילר בשעה הרלוונטית (במקרה שאתם נמצאים מחוץ למתחם במהלך היום).

בחרו בצימר המתאים להרגלים שלכם

ברחבי הארץ פועלים נכון להיום אלפי צימרים המציעים מגוון רחב של סגנונות אירוח. לכן באפשרותכם לבחור מראש את הצימר שמתאים כמו כפפה ליד לסגנון הנופש ולאורח החיים שלכם. בחירה מראש של צימר מתאים תחסוך מכם אי נעימות ותבטיח לכם חופשה מהנה ורגועה.

  • אוהבים לעשות "על האש" בשבת? תנו עדיפות לצימר שממוקם ביישוב חילוני.
  • מתכננים להשמיע מוזיקה עד השעות הקטנות של הלילה? בחרו בצימר שלא פועל במתחם אירוח, בצמוד לצימרים אחרים.
  • לא מוכנים לצאת לנופש בלי הכלב האהוב שלכם? לכו על צימר שמקבל בעלי חיים בברכה.
  • קשה לכם להתחייב על שעת הגעה ושעת יציאה? חפשו צימר עם שעות גמישות.

נהנית? שתף ברשת

אין זה סוד שהישראלים אוהבים להתלונן ולהפיץ את משנתם ברחבי הרשת. אבל רגע לפני שאתם מספרים לכל מי שרק רוצה לשמוע על החוויה הלא נעימה שעברתם, פנו לבעל הצימר. שתפו אותו בדברים שהפריעו לכם והסבירו לו מה גרם לכם לעוגמת נפש במהלך החופשה. במקרים רבים תוכלו להגיע לעמק השווה ואפילו לזכות בפיצוי הוגן ומשביע רצון.

  • נהניתם מהחופשה שלכם במיוחד ומגיע לבעל הצימר שיפרגנו לו? הקדישו מספר דקות כדי להשאיר ביקורת חיובית באתר או ברשתות החברתיות.

 

אהבתם את הכתבה? שתפו:
שתפו כתבה זו בפייסבוק שתפו כתבה זו בטוויטר שתפו כתבה זו בלינקדין שתפו כתבה זו בטלגרם שתפו כתבה זו בוואטסאפ

חזרה לבלוג >
התמונות המוצגות בבלוג זה הינן ברישיון Thinkstock אלא אם צויין אחרת. אין להעתיקן או לעשות בהן כל שימוש אחר ללא אישור Thinkstock


עוד בצימר
כאן תוכלו למצוא צימרים לפי חיפוש מדויק יותר בהתאם לצרכים שלכם

תפריט נגישות